مقاله

 

 

تاریخ انتشار:25.12.2014

نقطه ، سرخط . 2015 !

hoshyaresmaeil@live.com

 

در روزهای پایانی سال 2014 لازم شد اشاراتی تکراری واضح کنم . اینکه مخاطب اصلی بشنود و کمی جدی تر شود یا نه...نمیدانم ؟ تا به حال که الکی خوش بین بودم ! موضوع هم مطابق معمول از نوشته های خودشان شروع شد . میثم ناهید از زندانیان زندان لیبرتی در باتلاق عراق ، با نام مستعار رزمگاه.....طی مطلبی انبوهی شعارهای تکراری و بی خاصییت داده است که طبعا ربطی به من ندارد . اما یک جمله آن خیلی به همه ما ربط دارد ! پاسخ مجاهدين چيست؟ «ما به رسم نياكان مان به وظيفه مي انديشيم نه نتجه» 

 

 

http://www.aftabkaran.com/maghale.php?id=4457

 

 

در این مطلب مخاطب اصلی من نویسنده نیست ، بلکه رهبری مجاهدین است .

 

 

اولا زمان تفاوت کیفی کرده است با گذشته ! در عصر ارتباطات و ثبت وقایع گذشته ، مکانیزمها کاملا عوض شده است ! رهبری مجاهدین تلاش کرده یا میکند که همین پارامتر جدی را نبیند . مخاطب امروز با 40 سال پیش و حتی با دیروز تفاوت دارد . رسانه ها و مدیا به دلیل کثرتشان و عوامل مختلف دیگر ، شکاف زیاد دارند . دیروز رفتن مریم رجوی از عراق به پاریس درمخفی کاری کامل پیش رفت اما ظرافتهای زمین سیاست را باید بلد باشی و مخاطب را هم دست کم نگیری ، تا فردایش خبر دستگیری خانم رجوی را در پاریس رسانه های حکومتی با پیروزی جار نزنن ! خانواده رجوی حتما یادشان مانده است که در نشستهای درونی و چندین بار مریم و مسعود رجوی ، تشریح کردند و توضیح دادند که " مجاهدین از راهکارهای عاشورایی " عطف به وظیفه " عبور کرده و حالا فقط عطف به نتیجه....که حاکمییت سیاسی است ، تلاش ها مد نظرشان است . حتی مثال میزدند که یک عضو سابق شورا همان اوائل تاسیس گفته بود : مجاهدین خیلی فداکارند ولی سیاست بلد نیستند و کارها را بعد از سقوط حکومت اسلامی باید بدهند دست ما سیاستمداران....و همان موقع مسعود رجوی پاسخ داده بود : مجاهدین فداکارند و سیاست هم خودشان بلدند ! ( نقل به مضمون )

 

 

در رسم نیاکان مسلمانان انقلابی وعطف به وظیفه ، رهبری باید مثل همان امام حسین عمل کند . شخصا به هیچ وجه نسخه ای برای هیچ پدیده ای نمی پیچم . ولی در شرایط امروزی هر مخاطبی به صحنه عملی نگاه میکند . در پوزسیون عطف به وظیفه ، که همان شهادت و رستگاری و راه خدا است....رهبری نیازی به غیبت کبری ندارد . از همان غیبت برای رضا پهلوی رهنمود سیاسی نمیدهد . برای موسوی و کروبی دیوار حفاظتی آرزو نمیکند ! در یک کلام با پوزسیون عطف به وظیفه....نیروی مربوطه اساسا نگاهش به تحولات سیاسی نیست . وقتش را صرف ساختن آلترناتیو نمیکند . بلکه به شهادت و راه حسین و بهشت و خدا فکر وعمل میکند ، و نهایتا اینکه من و مای مخاطب....حرفهای مدعی را با عملکردش مطابقت میدهیم . درپوزسیون عطف به وظیفه ، عمر چریک به شش ماه هم نمیرسد !

 

 

مگراینکه حکایت نرسیدن دست گربه به گوشت وبو دادن گوشت باشد. آري، ما و سازمان ما، به «وظيفة» خود قيام کرده ايم. پس ما پيروزيم، پيروزِ تاريخ ! آری همیشه یک توجیه یا توجیهاتی برای تحمل این شرایط سگی باید باشد . به نظر من که فقط رهبری مجاهدین پیروز تاریخ نشد ، همه نیروهای موجود پیروز شدند . خوب به صحنه سیاسی نگاه کنید پیروزی از سروروی همگان میبارد ! الله اکبر...آمریکا رهبر ...زنده باد کمونیست ...درود بر رجوی ...سلام بر پهلوی...مرگ بر بقیه....

 

 

نکته بعدی اشاره ناقصی بود به جو مسموم حاکم بر اپوزسیون توسط خود اپوزسیون...!

 

 

در آن مطلب ، نویسنده اشاره اش به سوم شخص بیرون از خودش است . این اپوزسیون را چه کسانی تشکیل داده اند ؟ آیا من و شما هم جزو اجزای آن هستیم ؟ و یک سوال : این جو مسموم حاکم بر اپوزسیون محصول چه فرایندی است و نقش و یا سهم شخص من هم در این مسیر چیست ؟ ماهنامه یا فصلنامه و یا دادن پلاتفرم و یا هرتلاشی دیگر ، که با متن سیاسی وقایع روز پیوند درستی ندارد بیشتر به جدول سرگرمی میماند و آدرس انحرافی به مخاطب ! اتفاقات زمین سیاست خارج از اراده من و ما به پیش میرود . من توان کنترل یا تغییر این وقایع را ندارم ولی حداقل آنقدر وجدان دارم که جدی باشم و فقط همراه وزش باد نق نق نکنم . نگران ناراحتی یا خوشحالی هیچ سوسکی ازعریانی واقعییت نباشم . امیدوارم معنی جو مسموم کمی واضح شده باشد ! درتشریح درست این شرایط موجود و یا مسموم ، همه باید از خودشان شروع کنند. منظورم از همه هم ، واقعا همه است از حاکمان تا رهبری مجاهدین و شما ومن و ایشان وآنها ! میدانم خواسته ای ذهنی وغیر عملی دارم... ولی از قدیم میگفتن : وصف العیش...نصف العیش ! این اشاره لازم بود چون نویسنده محترم و مودب ، تشریح نکرده بود ، جو مسموم حاکم بر اپوزسیون  ، یعنی چه ؟ مسئول این جو مسموم حاکم بر اپوزسیون کیست ؟ سیاستهای غرب و حکومت اسلامی چقدردر این مسمومییت نقش دارند ؟ سهم من چقدراست و کجا....!؟ و نهایتا اینکه : چرا همه اجزاء ریز و درشت این اپوزسیون از این مسمومییت موجود شادند و جمیعا احساس بدی ندارند ؟

 

 

مارکس زمانی و به درستی گفته بود : انسان محصول شرایط است....ومن هم مطمئن هستم که هر شرایطی درش قرار بگیریم محصول نگاه و عملکرد خودمان است . برای زدن نقطه و شروع سرخطی جدید و سازنده ، باید همه مدعیان درهرمقام و اندازه ای از سهم خودشان شروع کنند . چیزی که شبیه به آرزویی ذهنی شده است !

 

 

پیشاپیش سال جدید میلادی 2015 بر همه مبارک و اینا....

 

 

 

 

 

 

اسماعیل هوشیار

24.12.2014

 

 

 

 

 

________________________________________________________

  Share

توجه کنید . نوشتن یک ایمیل واقعی الزامی است . درغیر این صورت پیام دریافت نمیشود.

: اسم
: ایمیل
پیام

 

مقاله ها   |    نظریات   |    اطلاعیه   |    گوناگون    |      طنز     |      پیوندها    |    تماس

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه تیف) مانع ندارد